Abonnementsvilkår

Hvordan fungerer et abonnement?

Hos VetZoo kan du abonnere på hundefôr, kattemat, kattesand eller hva du enn måtte behøve på en rask og enkel måte. Å starte et abonnement hjelper deg i hverdagen slik at du kan bruke mer tid på kjæledyret ditt. Du velger selvsagt selv hvor ofte du ønsker å motta varene fra oss.

Slik starter du et abonnement: 

Hos VetZoo kan du abonnere på fôr, godbiter, kattesand, helseprodukter og hundeposer. Sånn her går du fram for å starte et abonnement:

  1. Finn produktet du ønsker å abonnere på på vetzoo.no

  2. Klikk på Abonnere og velg hyppigheten for abonnementet ditt, og antall du ønsker å abonnere på. Klikk på “Legg abonnement i handlekurven”.
  3. Du kan fortsette å handle som vanlig eller velge å abonnere på flere produkter ved å gjenta steg 1-2, og velge samme leveringsintervall på produktet.
  4. Gå til kassen øverst i høyre hjørne. Sjekk at innholdet i handlekurven er korrekt. Du kan enkelt gjøre endringer i kassen om du ønsker å justere eller fjerne produkter fra bestillingen.
  5. Logg inn på din kundekonto. Om du ikke har en konto hos oss så kan du enkelt opprette en her.
  6. Velg levering- og betalingsmetode. Dine følgende abonnementer har automatisk samme leverings- og betalingsmetode som du velger her, og du får alltid fri frakt på ordre over 599 kr. 
  7. Sjekk at alle opplysninger stemmer og klikk på Fullfør kjøp.
  8. Du kan lett endre på abonnementet ditt på Min side, under ”Mine abonnementer” eller via e-posten du får før hver levering.

Når ordren din er registrert vil du motta en e-post med bekreftelse på at din ordre er mottatt. Når varene sendes fra vårt lager, får du en e-post med sporingslink. Har du valgt hjemlevering får du en SMS hvor du kan spore din bestilling.

Ved neste abonnements-levering får du en e-post noen dager i forveien med info og spørsmål om du ønsker å legge til noe i bestillingen din. Du kan når som helst endre, pause eller avslutte abonnementet uten ekstra kostnad. Endringer må være gjort senest dagen før innleveringsdatoen du finner under Mine abonnementer.

Betalingsmetoder

Når du gjør din første abonnements-bestilling hos VetZoo kan du velge om du ønsker å betale med kort, Klarna Direkt eller faktura i Klarna Checkout. Om du har valgt å betale med kort, og det ved en anledning ikke går å gjennomføre kjøpet, kommer abonnementet til å avsluttes. Vennligst kontakt info@vetzoo.no for å gjenoppta ditt abonnement. 

Fakturering skjer alltid på samme dag som når abonnementsordre sendes fra vårt lager. Sendedato ser du på Min Side under ”Mine abonnementer”.

Leveringsmetoder

Varene dine sendes automatisk med leveringsmetoden du valgte til første bestilling. Du kan endre leveringsmetode under ”Mine abonnementer”. Du kan velge mellom alle våre leveringsmetoder, men ikke Click&Collect (butikklevering). NB: ulike fraktselskaper kan ha egne vekt- og størrelsesbegrensninger.

Vi streber etter å alltid ha dine produkter på lager ved leveringsdato. Om ett eller flere av dine produkter ikke er på lager ved utsendelsesdato blir du kontaktet av kundeservice for å finne en løsning på situasjonen.

Pris på dine abonnementsvarer

Prisen du betaler for dine abonnementsvarer kan endres under perioden du abonnerer. VetZoo forbeholder seg retten til å endre prisen uten varsel. Prisen oppført på produktene hos vetzoo.no ved levering, er prisen som du blir belastet for. Du får en ordrebekreftelse med den aktuelle prisen når varene sendes fra oss. Prisene følger våre kampanjer, så om dine abonnementsvarer inngår i en aktuell kampanje når din levering sendes fra lager så vil du få kampanjepris på varene. Som abonnent får du dessuten alltid 5% av ordinærpris for dine abonnementsvarer. Du som abonnent har alltid 14 dagers angrerett om det skulle være at du, ved et tilfelle, ikke ønsker å betale den nye prisen. Du kan lese mer om angrerett her.

Engangsprodukter i abonnementer

Det er mulig å legge til engangsprodukter med din neste levering av ditt abonnement. Muligheten til å legge til produkter åpnes alltid fire dager før produktene sendes fra lager, og du får en påminnelse på e-post samme dag. Trykk ”Kjøp en gang sammen med neste abonnementsordre” knappen på produktsiden til produktet du ønsker å kjøpe. Du må være innlogget for å kunne gjøre slike tillegg.

Slike engangsprodukter faktureres sammen med dine abonnementsprodukter. Med pris og angrerett gjelder samme vilkår som ved abonnementsprodukter.

Gjøre endringer i abonnement

Alle forandringer i ditt abonnement gjør du enkelt på Min Side under ”Mine abonnementer”. Alternativt kan du gjøre endringer fra linken du får på e-post. Gjør du endringer på Mine Sider, skjer endringene umiddelbart i vårt system. Om du kontakter vår kundeservice risikerer du en lengre behandlingstid. På Min Side får du et tydelig overblikk over dine abonnementer og du kan enkelt se når din neste sending forlater lageret. På Mine Sider kan du gjøre følgende endringer:

  • Pause/gjenoppta ditt abonnement
  • Endre leveringsdato på neste levering
  • Endre leveringsadresse og leveringsmetode
  • Endre hyppighet på abonnementet
  • Avslutte ditt abonnement

Du kan også kontakte kundeservice for å gjøre endringer i ditt abonnement, men det kan gi lengre behandlingstid. Endringer må være gjort senest dagen før varene sendes fra lager for at det skal gjelde den kommende leveringen. Om endringene kommer for sent kan du alltid benytte deg av angreretten