Gjenhenting

Noen ganger kan katten din trenge ekstra ernæringsmessig støtte, for eksempel etter en operasjon eller ved andre sykdomstilstander. Hos VetZoo finner du kvalitetssikret veterinærfôr for nettopp restitusjon for katter, slik at den firbente vennen din kan bli frisk og rask så raskt som overhodet mulig! Det kan skje at kattene våre, for eksempel etter en langvarig medisinsk behandling eller visse operasjoner, ikke får i seg alle de næringsstoffene og vitaminene de trenger. Da kan en veterinær velg Les mer

Det kan skje at kattene våre, for eksempel etter en langvarig medisinsk behandling eller visse operasjoner, ikke får i seg alle de næringsstoffene og vitaminene de trenger. Da kan en veterinær velge å foreskrive et spesielt veterinærfôr som har som formål å sørge for at vennen din får i seg det den trenger for å kunne holde seg frisk og føle seg bra.

Veterinærfôr for restitusjon fungerer ved at de kompenserer for ernæringsmangelen som oppstår ved langvarig redusert appetitt og næringsinntak. Eksempel på situasjoner hvor et slikt fôr kan være nødvendig er:

• Ved ernæringsmangel etter en operasjon eller andre sykdommer
  • Ved matvegring
  • Hos drektige eller diende katter
  • Ved sondemating

Dersom du opplever at katten din virker sløv, har nedsatt allmenntilstand eller om katten har matvegring, er det viktig å kontakte en veterinær, da mangelen på appetitt kan skyldes en underliggende årsak.