Gjenhenting

Dersom hunden din har vært syk en stund eller av en annen årsak ikke har fått i seg nok næring, kan du etter råd fra veterinær måtte ta i bruk et spesielt fôr for restitusjon. Hos VetZoo finner du ulike veterinærfôr som er laget for nettopp rekonvalesens, slik at hunden din skal få de rette forutsetningene for å vende tilbake til sitt sunne jeg. Noen ganger skjer det ting som gjør at hunden din ikke får i seg alt den trenger. Det kan for eksempel være ved langvarig medisinsk behandling, etter e Les mer

Noen ganger skjer det ting som gjør at hunden din ikke får i seg alt den trenger. Det kan for eksempel være ved langvarig medisinsk behandling, etter en operasjon eller en annen underliggende årsak som gjør at hunden din ikke får i seg all ernæringen den trenger.

Formålet med veterinærfôr for nettopp restitusjon er å kompensere for mangelen på ernæring som kan oppstå ved langvarig redusert appetitt og redusert næringsinntak. Du kan måtte gi hunden din et slikt fôr ved for eksempel:

• Ernæringsmessige mangler etter operasjon
  • Ernæringsmessige mangler på grunn av at hunden har matvegring
  • Ernæringsmessige mangler hos drektige eller diende hunder
  • Sondefôring

Ved langvarig mangel på appetitt som ikke slipper etter et par dager, eller ved nedsatt allmenntilstand, bør du alltid kontakte en veterinær som først undersøker den underliggende årsaken og deretter starter den nødvendige behandlingen.